امضای الکترونیک توکن

منظور از امضای الکترونیک توکن چیست؟

همان طور که می دانید امروزه افراد زیادی در بستر اینترنت کارهای اداری خود را انجام می دهند و به وسیله آن قرارداد امضا می کنند تا معاملاتی را در بستر اینترنت انجام دهند. با توجه به این که در حال حاضر اطلاعات هویتی توسط افراد ناشناسی دزدیده می شود و از هویت شما سو استفاده می کنند. لذا لازم است در این میان اطلاعات خود را رمزنگاری کرده و به کمک آن ها از جعل و سو استفاده افراد سودجو جلوگیری کنید.

به همین دلیل امضای دیجیتالی را ایجاد کردند تا اطلاعات رمز شده مالک امضا را داشته باشند. این اطلاعات در یک قطعه سخت افزاری به اسم توکن قرار می گیرد که مالک به وسیله آن می تواند از امضای دیجیتالی خود در موارد دلخواه استفاده کند. این امضای دیجیتالی را می توان در صورت لزوم احراز هویت کرده و به هویت مالک امضا پی برد. لذا تا زمانی که توکن شما در اختیار کسی قرار نگیرد هیچ فردی نمی تواند از هویت شما سو استفاده کند. در واقع می توان دریافت که امضای الکترونیکی همان امضای معمولی در حالت عادی به صورت الکترونیکی است.

در حال حاضر استفاده از امضای دیجیتال برای بسیاری از خدمات دولتی لازم است و شما بهتر است قبل از شروع فرآیندهای تجاری و صنعتی خود یک امضای الکترونیکی توکن داشته باشید که برای این هدف می توانید به سامانه ثبت نام امضای الکترونیکی توکن به آدرس gica.ir مراجعه کنید.

امضای الکترونیکی توکن یکی از روش هایی است که شما به وسیله آن می توانید در بستر اینترنت قرارداد معتبر امضا کنید و از سو استفاده دیگران از اطلاعات هویتی شما جلوگیری کنید.

کاربرد امضای الکترونیکی توکن gica.ir

با توجه به مطالب بالا حتما متوجه شدید که امضای الکترونیکی چه کاربردی در تجارت آنلاین دارد و به عنوان یک سند الکترونیکی غیرقابل جعل می تواند در موارد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر از امضای الکترونیک (توکن) یا امضا الکترونیکی در ایران برای کارهای زیر استفاده می کنند:

📌 شرکت در سامانه مناقصات و مزایدات

📌 امضای الکترونیکی اسناد رسمی

📌 احراز هویت دیجیتال (افراد، سازمان‌ها، نرم افزار و سخت افزار)

📌 تایید صحت و یکپارچگی اسناد و اطلاعات

📌 رمزگذاری و رمزگشایی اسناد و اطلاعات

📌 انتقال امن اطلاعات در بستر شبکه و اینترنت

📌 پست الکترونیکی امن

در واقع می توان دریافت که امضای الکترونیکی را می توان در تمام سامانه های دولتی مانند اظهارنامه‌های مالیاتی، ثبت سفارش، سامانه املاک، سامانه خودرو، دفاتر اسناد رسمی و غیره استفاده کرد. لذا اگر شما قصد دارید در یکی از این سازمان ها یا سازمان های مشابه فعالیت کنید حتما یک امضای الکترونیکی توکن داشته باشید.